@ Neko

Un comentariu m-a intrigat si as vrea sa ii raspund mai pe larg. Acesta a venit de la Neko de pe plouacusoare.blogspot.com.
@Neko:
Pls nu compara romania cu franta. Nu cred ca e cazul... din simplul fapt ca franta a iesit din criza, in timp ce romania d-abia se afunda...
Mi se pare firesc ca atunci cand cineva iti fura din salariu si nu poti face absolut nimic macar sa te agiti, sa injuri sau sa te revolti cumva. Asta daca nu cumva esti o oaie  pinguin intr-o turma.
Daca as vedea ca banii din reducerile bugetare contribuie cu ceva la "plecarea" crizei as fi fost de acord cu aceste reduceri; insa cand vad ca banii obtinuti din aceste reduceri ajung tot in buzunarele portocalii deja mi-e scarba!
basescu e vinovat pentru tot din tara asta!
Am trecut de acel stadiu de naivitate, cand consideram ca nu trage el chiar toate sforile, acum m-am convins: el o face!
Legat de inundatii: da, unii sunt niste vite ce nu au fost in stare sa umple niste saci cu nisip ajutand pompierii. Insa faza e ca vitele mult trambitate pe la tv fie stau undeva sus, au casa pe vreun deal, fie stau la etaj (in cazul Galatiului). Vitele sunt vite, da, recunosc! Insa oamenii aia cu casele maturate chiar meritau sa fie certate de "mariner"? Il certa  pe nenea ala ca nu si-a tencuit casa...pai cand si cu ce dracu' sa si-o tencuie cand omul ala avea familie, probabil isi pierduse serviciul (daca o fi avut) si poate a mucit sa si-o mobileze, sa si-o faca prin interior... Insa ce sa stie base, cand nu toata agonisela lui a fost luata de ape? Nu stiu daca ai trait vreo inundatie (fie ea si datorata unei tevi sparte in apartament). Cat e de demoralizant sa-ti vezi casuta cu apa pana la glezne/genunchi (sa zicem). Sa stii ca trebuie sa scoti covoarele, sa salvezi ce se mai poate, sa-ti iei adio de la ce nu mai poate fi recuperat ca apoi sa urmeze curatenia (un proces cu atat mai nasol cu cat peste oamenii aia a venit viitura, cu namol cu tot tacamul ). Si cand iti vezi casa facuta una cu pamantul vine marele el si te certa??? Ceva nu e la locul lui...
Legat de cearta parintilor mei: da, m-au certat, da m-au batut. Si atunci cand luam note mici si atunci cand am patat covorul/perdeaua cu cerneala si in majoritatea cazurilor cand au crezut ei ca e cazul.  Si acum daca as face vreo prostie si ei ar vrea sa dea in mine nu stiu daca as riposta in vreun fel. Nu de tema, frica (i-am depasit ca inaltime), nu. Ci din acel respect fata de parinti, iar base nu are nici o legatura cu asta. Unii dintre acei oameni l-au votat atunci cand cersea voturi sa nu lase pe mana mogulilor sarea si posta si acum asa le multumeste el? Putea macar sa merga cu capul plecat printre ei si sa nu mai sara la harta cu oricine avea curaj sa il abordeze...
Nu stiu cat de bogata te simti tu, insa eu nu am q7-le parcat pe aleea din fata vilei si nu sparg mii de euro intr-un weekend.
Nu, nu ma multumesc cu faptul ca peste cativa ani va fi bine... eu vreau sa-mi fie bine acum si aici! Asa pot spune si eu ca in 2050 totul va fi roz, va curge lapte si miere. Degeaba, daca nu m-am putut bucura si eu de ele la timpul meu!
ps: o sa dai si tu piept cu mostenirea lasata de tatucu' atunci cand anii de studenta se vor fi terminat. mai vorbim atunci. Atunci sa vad cat de multumita vei fi cu un salariu de nimic, pe un post obtinut cu multa munca. Sincer iti doresc sa nu ai parte de asa ceva si sa-ti gasesti ceva pe acolo, prin strainatate, pe unde am auzit ca e mai bine!

11 pareri:

Neko spunea...

sunt intoarsa din strainatate si inainte sa plec am lucrat timp de 3 ani, incepand inca dinainte de a incepe facultatea. am avut si o mica firma pe care am inchis-o datorita impozitelor enorme pe care a trebuit si inca trebuie sa le platesc. concluzia, stiu cat de greu se traieste si ma sperie si pe mine aceste vremuri. insa eu, prin exemplul frantei, am vrut sa iti demonstrez ca aceste vremuri pe care le traversam nu tin de culoarea politica sau de bunul simt al conducatorului. crede-ma ca si eu sunt dezamagita de multe dintre gesturile conducerii noastre, in frunte cu presedintele, dar mai stiu si ca o atitudine revoltatoare chiar nu ajuta la nimic. astept un raspuns serios de la tine: ce crezi ca se rezolva daca lumea iese in strada? de unde crezi ca sunt bani pentru sistemul bugetar, in conditiile in care din ce in ce mai multe firme care au cotizat anii trecuti la bugetul statului acum intampina greutati?
nu trebuie sa te intrige atitudinea mea. trebuie doar sa te gandesti ce ar fi facut psd-ul la putere

Neko spunea...

de curiozitate. ce doctrina imbratisezi? liberalista sau interventionista?

Neko spunea...

tot eu sunt:P completare. cand am spus ca "ne-am imbogatit peste noapte" m-am referit la boom-ul economic pe care l-a inregistrat Romania inainte de 2007. era considerata unul dintre tigrii Europei. tu lucrezi in sistemul bugetar si poate nu ai simtit cresterea nivelului de trai atat de mult, insa cei care au cochetat cu capitalismul si-au achizitionat apartamente, masini, fie ele si pe credit. facand acest lucru, s-au oferit locuri de munca pentru zidari, ingineri, agenti de vanzari, etc. acestea avand salarii onorabile au inceput sa consume mai mult. astfel au avut de castigat marile magazine, impreuna cu managerii, vanzatorii, merchandiserii, etc. acestea avand bani, au cumparat masini si apartamente. o bucla ce tare ne-a mai bucurat pe multi dintre noi. sa nu uitam ca acestea se intamplau tot pe vremea lui Basescu.

Smiley_tgv spunea...

" ce crezi ca se rezolva daca lumea iese in strada?" le aratam ca nu suntem oturma de oi, pe care sa o exploateze ei. si lipsa banilor din sistemul bugetar este vina lor, nu a mea. Nu eu/noi am infiintat sute sau poate mii de posturi (de frecat ,menta) pentru toti finii/cuscrii/nepotii mei. tot ei au facut-o si acum sunt suparati, ca vezi doamne, sunt multi bugetari....
intr-adevar creiza nu tine de culoarea politica, insa mi-e greu sa cred ca altcineva ar fi facut gafa dupa gafa, in aclasi timp irosind banii publici cu nemiluita.
iliescu cu psd-ul in spate a facut cele mai mari mizerii in tara asta, pe vremea cand inca se putea face altceva. psd-ul la putere probabil nu ar fi avut acest tupeu jegos al portocaliilor.
Nu cunosc termeni ce tin de politica, eu am votat omul, nu partidul. Basescu deja a demonstrat ca doctrina e doar un mijloc pentru a ajunge unde vreau... imediat a trecut din PD in pld (apoi pdl), peste noapte, fara sa-i pese de doctrine si alte nimicuri. in curand se va dezice si de pdl si o sa ii arate cu degetul urland"coruptilor", in stilul sau inconfundabil!

Neko spunea...

intr-adevar, in Romania oamenii politici nu respecta doctrina. insa daca jonglezi de la dreapta la centru dreapta...eu zic ca e ok. e mai rau sa fugi de o tabara total opusa. iti voi spune ceva si in mod sigur vei lua foc. consideri normal ca o persoana sa fie platita pentru 2 luni in care este in concediu? 2 luni numai pe perioada verii, in conditiile in care un angajat normal are dreptul la 21 de zile de concediu platit. te cred ca te doare taierea din salariu, dar gandeste-te la cei care intr-adevar produc ceva (si tu produci educatie, dar nu e produs finit si nu se cuantifica in bani) si trebuie sa plateasca impozite peste impozite. ce ar insemna sa iesim cu totii in strada? daca Basescu este asa cum il consideri tu, va dormi la fel de bine chiar daca lumea va lua atitudine

Smiley_tgv spunea...

eu am concediu in aceste 2 luni de vara, restul vacantelor am fost zi de zi la scoala.
Si probabil ca m-as fi dus si in aceste 2 luni, daca avem "material" cu care sa lucrez.
Da, produsele mele nu dau bani, sunt comori fara pret, for everything else: visa mastercard.
Si eu platesc impozite din salariu, pe astea 2 luni nu mai iau sporurile alea amarate.
deocamdata nu mi se pare cine stie ce (adica pot trai in continuare) taierea asta(traiesc impreuna cu parintii), pe care am mai zis: e un pret pe care l-as plati daca as vedea concret ca acei bani scot tara din rahat.

Neko spunea...

imi iei leapsa inapoi?:D

Neko spunea...

si daca tot ne lamentam, hai sa iti spun de cine mi se rupe sufletul cel mai mult: de medicii rezidenti. inveti o facultate nu tocmai usoara timp de 6 ani si apoi castigi 150 euro pe luna, mai putin decat un casier intr-un supermarket. acolo durere si frustrare. la varsta la care tu iti castigi deja traiul,ei saracii inca studiaza si trebuie sa stea integral pe banii parintilor, iar dupa ce termina, efortul lor nu este deloc rasplatit, ba chiar luat la misto. asta este. sunt multe hibe care ne fac sa traim prost. nu pot sa inteleg ce este asa de greu sa faci niste lucruri cum trebuie, fara a-ti fura singur caciula.

Smiley_tgv spunea...

@ neko:
no way!
e o vorba in popor: ce-are sula cu prefectura?
daca avem 2 opinii diferite asta nu inseamna ca nu mai suntem prieteni, fie exclusiv virtual.
Accept si alte opinii.

Neko spunea...

abia am acum am vazut poza din acest articol. oh da:)) scuze de multitudinea de comm pe care ti le dau vineri seara..dar cred ca asta reflecta viata sociala a unui fost Erasmus, care si-a creat prietenii in alta tara si a pierdut multe la el in tara

Smiley_tgv spunea...

@neko: comentariile de la tine sunt binevenite in orice zi :D

Trimiteți un comentariu