Egali din nastere?

Am vazut la Terra articolul acesta, in care ea incerca sa popularizeze intiativa de a dona cate 2 euro printr-un sms trimis la 858.
Si astfel revin la o veche revolta interioara, a mea cu tara in care m-am nascut.
Cum dracu' este posibil ca un spital (institutie publica, platita din bani publici) sa fie nevoit sa ceara , efectiv sa cerseasca pentru a trata oamenii? In ce hal s-a ajuns??? Asta e cu atat mai cu "fundu-n sus" cu cat in aceeasi tara  tanti Udrea face brading de tara, carmaciul se cearta cu sinistratii si ii trimite la munca gata-gata sa-i trosneasca daca mai comenteaza vreunul, ala micu' e arogant si face prostie dupa prostie. Se cheltuie bani cu nemiluita in continuare si medicii aia trebuie sa cerseasca... ce-i pasa lu' Traienel, ca el se trateaza la Viena... la fel si intreaga gasca politica fie ea porocalie, rosie sau galbena.
Uneori mi-e sila/scarba de tara asta; romania nu mi-e patrie, nu o mai simt ca pe un taram al casei. Din cauza astora am ajuns ca in romania sa nu ma mai simt acasa., d-aia refuz sa scriu romania cu litera mare.
Si astfel gandul ma duce spre alt conflict interior, acela cu dumnezeu.De fiecare data cand vad copilasi mici pe la televizor cu diferite boli, cu tratamente in alte tari,  extrem  de costisitoare; cand vad lacrimile parintilor sleiti de putere ce sunt constienti ca sunt inhamati, pusi sa care o greutate mult prea mare pentru ei si totusi o fac imi vine sa urlu catre acest dumnezeu: cum e posibil ca acei bebelusi gingasi sa sufere atat de mult? De ce? Da, accept suferintele, incercarile la care sunt supusi adultii, adolescentii. ca un fel de pedepse, incercari, penitente, insa un bebelus inocent???
Asadar, macar noi, oameni intre oameni sa ne ajutam. 2 euro nu inseamna asa de mult(mai putin decat un pachet de tigari) insa putin cate putin se poate strange aceasta suma necesara.
Clipul in care se explica pentru ce este necesar acest aparat poate fi gasit la Terra.
Eu am alt clip pregatit pt acest articol:
Chair asa, nu se presupune ca suntem egali din nastere?
Ei bine, nu suntem!

6 pareri:

fata din vis spunea...

ti-ai schimbat interfata. Foarte fain. Imi place. Si headerul cu fotografia aceea din avion.

Smiley_tgv spunea...

@fata din vis:
da, ultima oara cand o facusem era un proces destul de complicat. Acum e mult mai simplu (10x blogger)
Am ales-o pe asta ca e mai simppla asa.. cu mana aia ce pune un banut intr-o pusculita.
Headerul l-am ales separat, insa initial voiam sa pun o poza facuta de mine, insa nu am stiut la ce dimensiuni sa o comprim si apoi am ales-o pe asta. :D

Neko spunea...

de ce sufera bebelusii? conform Bibliei, pentru ca parintii au pacatuit: parintii mananca agurida, iar copiilor li se strepezesc dintii. poate asa ne autodisciplinam si incercam sa fim mai buni, gandindu-ne ca poate le asiguram sanatate urmasilor nostri.

Smiley_tgv spunea...

@Neko
refuz sa cred ca viitorii mei copii vor plati pt prostiile mele, e cel mai incorect (daca imi permite limba romana...) lucru de pe luma asta in opinia mea!
(da, "corect" nu are grad de comparatie, stiu)

Ioana Radu spunea...

Iti multumesc ca ai dus mesajul mai departe.

Cat despre mentionarea ta in comentariu, in legatura cu imag. de la header, poti afla foarte simplu dimensiunea.
Clik dreapta -> Arata informatiile despre pagina -> Multimedia (apoi rasfoiesti dupa header).

Ca sa iti usurez munca iti zic eu ca are 800x200px
:D

Smiley_tgv spunea...

@Terra:
ms pt info!
acum deocamdata imi place asta, insa pe viitor am sa-l schimb.

Trimiteți un comentariu