Dreptul la replica (Masacrul din Feroe)

Da, probabil suna a cliseu, insa alt titlu nu am fost in stare sa scot :|.
Povestea (sau de la ce a plecat toata tarasenia, aka intriga) e cam asa:
1. Articolul acesta publicat la Andrew pe blog. Bine, initial acel blog era unul de monden (sau asa l-am perceput eu) insa a postat si articolul cu pricina, legat de uciderea/ masacrarea unor vietati in insulele Feroe.
Mi-am exprimat acolo parerea legat de acest subiect:
(treceti peste greselile de tiping, eram grabit si nervos)
A se nota data: 07.04.2010.
Pe 07.07. si 10.07.2010 am primit urmatoarele comentarii pe la diferite articole:




Ce am aflat?
- ca animalele ucise nu sunt delfini, ci niste balene mici (pilot whales);
- nu se dau bani pentru show
- exista o cota de animale ucisa, ce nu este depasita;
- nu primeaza traditia, ci nevoia de hrana;
Buun! Apreciez extrem de mult ca mi-a spus ce avea de spus in niste cuvinte foarte ... sa la spun la locul lor; adica fara jigniri, fara rautacisme gratuite. Asta, si ca si-a facut timp si mi-a scris mie asta.
Concluzia In  loc de concluzie:
Internetul este al tuturor, fiecare are ceva de spus, iar acum cu blogurile astea free are si unde sa o faca. Pe Andrew nu il cunosc prea bine, insa sunt sigur ca acele comentarii asteapta moderarea deorece el nu a mai bloguit de o buna bucata de timp. Cand o sa revina o sa le accepte.
Legat de masacru, nu stiu... mie tot masacru mi se pare. Ca nu sunt delfini, ca sunt balene mici.... si daca ar fi fost porci.... animale ucise intr-un nr mare==>> masacru. Ca se face in apa si nu in abator, tot masacru ramane. As fi ipocrit sa afirm ca porcii ucisi in abator sunt ok, si balenele alea nu. Pana la urma am inteles.... cred. Daca e asa cum spune kaninusferoingus (care si-a facut si blog si aici ne spune mai multe despre subiect) atunci e ok, adica nu ucid doar de dragul de a ucide, sau datorita unui ritual tampitel gen "ia uite cat de barbat sunt!". Balenele alea sunt ucise pentru hrana, sunt ucise un anumit numar de animale si atat. 
Insa un numar asa de mare de animale ucise ma intristeaza enorm.
Acum ca v-am prezentat cat de cat situatia, voi ce parere aveti?
Dupa continuare, un clip cu imagini de la masacru (nepotrivit pentru cei care iubesc animalele)

5 pareri:

Castiel spunea...

tot masacru e!
Stie cumva persoana respectiva... ce a fost Coloseum? acelasi lucru ce esta in acest videoclip! masacru... pentru disractie... si pentru ca e lege! oamenii erau aruncati in arena.... printre lei, exact cum se face si acolo!
sper ca celor care au participat la asa ceva... sa le ramana balena in gat! :))

Alin spunea...

Nu am mai vazut asa ceva...apa nu mai e apa,e sange peste tot...nici in cele mai tari filme pe care le am vizionat nu am intalnit ceva asemanator..Suntem pierduti ...

Anonim spunea...

@Smiley_tgv, iti multumesc tare mult pentru dreptul la replica. Si totusi, nu as putea numi masacru un numar de 333 de balene sacrificate anul trecut de exemplu (acum doi ani nu a fost prinsa niciuna, iar numarul lor este in scadere pentru ca oamenii devin din ce in ce mai constienti de persicolul otravrii cu mercurul continut de carne), avand in vedere ca sunt totusi peste 700 000 de exemplare de "long finned pilot whales" in Atlanticul de nord. Ti-am scris pentru ca am vrut sa punctez inexactitatile din articolul respectiv si nu ca sa neg sau sa spun ca nu exista asa ceva, cum am fost acuzata.

@Black Angel, nu numai ca stiu ce a fost Colosseumul (pentru ca sunt genul de persoana interesata de istorie si am citit foarte mult la viata mea), dar gresesti masiv. Care este legatura intre oamenii aruncati leilor si cateva zeci, poate sute de exemplare de balene, omorate odata pe an, numai si numai pentru mancare si nu pentru distractie cum vad ca se tot sustine? De ce se tot face aceasta afirmatie absurda, chiar vedeti pe cineva razand prin poze? Poate pentru ca sunt oameni pe maluri? Aceia pe care ii vedeti acolo sunt tocmai datorita faptului ca toata carnea se imparte in mod egal intre participanti, esti acolo, iei o bucatica,nu esti acolo, nu iei nimic. Nimeni nu iti da sau vinde dupa. Daca nu stiai, asta cere traditia si vine din vremuri (nu foarte indepartate) cand oamenii se intr-ajutorau reciproc. Cel care avea mai mult dadea si celui care avea mai putin.

Da, este adevarat, marea aceea rosie nu este ceva placut vederii, dar fara suparare, pana la urma nu este decat un abator in aer liber. Sacrificarea unui animal nu este niciodata ceva placut vederii: fie el gaina, porc, iepure sau miel (eu am trecut prin toate astea avand bunici la tara pe vremuri), problema aici in Feroe este ca nu poti scoate balena din apa si pleca cu ea sa o tai in "spatele cortinei" astfel incat nimeni sa nu vada, nimeni sa nu fie socat. ar fi o mult mai mare cruzime decat sa o omori pe loc in cateva secunde. Nimeni nu protesteaza insa cand isi cumpara un hamburger sau mananca o friptura de Craciun sau Paste.

Cititi va rog si explicatiile mele, smiley_tgv a fost atat de dragut si a furnizat un link catre blogul meu, inainte sa judecati. Nu incerc sa conving pe nimeni, nu scuz si nici nu acuz. ffiecare are dreptul la parerea lui proprie, eu nu incerc decat sa prezint lucrurile asa cum le vad eu, traind intre ei, vazand cat de dificila poate fi viata aici uneori si incercand sa ii inteleg.

O seara buna!

Anonim spunea...

PS. Nici nu aveam vreun motiv sa te jignesc inutil. Reactia ta a fost absout onesta, poate ca si eu as fi reactionat la fel daca eram acasa, in Romania si nu aici si as fi vazut asa ceva. Fara sa stiu si cealalta fata a povestii. Problema cu Interenetul este ca se propaga informatiile gresit uneori, de aceea am si intervenit. Este de apreciat ca ai incercat saimi dai ascultare si mie.

Anonim spunea...

Imi cer scuze pentru greselile de tastare, este foarte tarziu si sunt foarte obosita, nu ma mai concentrez cum trebuie.

Trimiteți un comentariu