I'm a GLEEK!

Da, dupa ce v-am zis ca am terminat/ajuns la zi cu Legend of the seeker a trebuit a imi caut alt serial de vazut. Da, cghestia asta cu serialele a devenit ca un drog pentru mine, ce-i drept singurul. Daca as incepe sa enumar ce seriale vad/am vazut as alcatui o lista foarte lunga si probabil as omite cateva. (Intr-o zi o s-o fac si pe asta :P)Si dupa o cautare, destul de lunga si complicata ce-i drept (e foarte greu cand ai de unde alege :D) am deschis mai multe taburi cu 2-3 episoade pilot ale unor seriale si le-am lasat sa se "incarce". Am ales Glee, am zis what the fuck? multa lume se uita, au fost episoade dedicate Madonei, lui Lady Gaga, sa vad ce-o fi de capul lui. Apoi am mai deschis un tab cu South park; imi plac episoadele pe care le mai prind din cand in cand dupa 00:00 pe Mtv, insa sunt prea scurte si prea multe.... vreo 15 sezoane parca. Si in alt tab luasesem un CSI (ala cu Grissom) sau Criminal minds, nu mai stiu exact.
Si am vazut pilotul de la Glee si am ramas placut surprins. Deja ca in celebra reclama i-am cautat pe facebook, ne-am imprietenit si le-am devenit fan :D
Initial recunosc ca mi-l imaginam ca pe un serial musical. Urasc musicalurile.
Dupa pilot, cand am inceput sa inteleg cat de cat serialul, mi-am dat seama ca e mult mai mult decat atat.  E un fel de Rebelde way sau RBD american. O formatie de fete si baieti  de liceu (ce nornal ca nu au fete de liceu) cu ce canta intr-un club Glee al scolii. Si de aici incep intrigile... Exista in acel liceu si o trupa de majorete cu rezultate exceptionale condusa cu o mana de fier de Sue Sylvester, o antrnoare ce nu vede cu ochi buni infiintarea clubului Glee si face tot posibilul pentru a-i impiedica evolutia. De recrutarea elevilor se ocupa proful de spaniola: Will Schuester. Desi  initial se stransese cativa freaks si geeks echipa se mareste si se ajunge la un numar de 12 componenti.  O avem pe Mercedes, negresa plinuta (e putin spus) cu o voce de aur, Rachel, fata cu vise neimplinite, care isi doreste din toata inima sa ajunga stea si face tot posibilul, apoi este Finn, in engleza cred ca termenul ce il descrie este jock, un sportiv cu o voce extraordinara, ce este atras in club,  Artie, baiatul in carucior cu rotile, gay-ul Kurt Hummel (din teaserul cu Single Ladies) care trebuia sa fie in serial, sa fie pe val. (astfel  se atinge si problematica gay: coming out-ul, diferitele clisee si ce-o mai urma) , o tipa si un tip de origine asiatica. iar la acestia se mai adauga 3 majorete si alti cativa fotbalisti. Finn, sportivul este cuplat cu Quinn, majoreta ce este sefa unui club de abstinenta, insa acum este insarcinata cu Puck (alt fotbalist coleg si priten cu Finn) si Finn stie ca el este tatal. Rachel se simta atrasa de Finn, insa realizeaza ca nu este de nasul ei.
Si trecand la profesori ii avem pe Will, proful de spaniola si conducatorul lor, antrenoarea majoretelor, antrenorul fotbalistilor, simpatica consiliera Emma (simpatica prin obsesia ei cu curatenia :D) si directorul Figgins, un tip destul de labil.
Will este casatorit si afla curand ca sotia sa ii va darui un copil, insa de fapt sotia lui nu este insarcinata si il pacaleste (nu are curaj sa ii spuna adevarul).
Si de aici lucrurile se mai complica nitel (spre bine).
Mai multe detalii pot fi gasite aici si aici.
Pana la urma, cu coverurile lor Glee au devenit un fenomen media, youtube este impanzit de melodiile cantate de ei si adevarul este ca suna extrem de bine. Aceste coveruri au fost puse pe albume ce s-au vandut in draci, depasind uneori artisti valorosi.

The show's musical performances have been a commercial success, with over seven million copies of Glee cast single releases purchased digitally. In 2009, the Glee cast had 25 singles chart on the Billboard Hot 100, the most by any artist since The Beatles had 31 songs in the chart in 1964
Asta peste premiile si nominalizarile la diferite premii.
Asa cum am zis in titlu: Sunt un gleek!
Faza mai nasoala e ca serialul este acum in pauza, s-au difuzat 22 episoade, insa revinne din septembrie cu 1 episod pe saptamana. Momentan, eu am ajuns la episodul 12, in curand il voi termina si pe asta.
Ceva recomandari? Am convins pe cineva sa acorde o sansa serialului?

4 pareri:

Ioana Radu spunea...

Cand fac rost de timp, TREBUIE sa vad si eu serialul asta :D
Iti recomand si "Summerland". E un serial in care doi copii raman fara parinti si sunt luati in grija unei matusi care locuia in Hawaii parca (l-am vazut de mult filmul, nu-mi aduc aminte toate detaliile). Si pe plaja incep toate nebuniile. E un film de familie (arata o gramada de probleme si rezolvarea lor cu calm si comunicare) dar si un film de vacanta (toata nebunia aia cu soare, mare, plaja... parca te face sa te simti ca si cum ai fi acolo).
:)

Smiley_tgv spunea...

@Terra
da, e un MUST acest serial :D
Pare frumos din ce ai spus tu acolo, cred ca de asta vorbesti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Summerland_(TV_series)
vad ca din cast fac parte jesse mccartney si zac efron...
in rest, povestea pare frumoasa, insa e din 2005 si nu stiu daca il mai gasesc "pe net".
In schimb, iti pot trimite eu dvdul cu primul sezon de Glee, sa nu mai stai sa le downloadezi, numai timp sa iti faci; timp ai, numai ca trebuie sa il "aranjezi" cum iti place :D

Ioana Radu spunea...

Da, Summerland este cu Jesse McCartney :D
Il gasesti sigur pe net (mai putin subtitrarea). Insa n-ai nevoie de subtitrare caci au un vocabular deloc pretentios si o sa intelegi tot.
Nu am cum sa iau dvd-ul de la tine ca eu nu am dvd la pc :(

Smiley_tgv spunea...

@Terra
da, am vazut ac e si pe youtube pe parti micute. N-am nevoie de subtitrare... inteleg.
decat cd-rom ai?
nu iti ramane decat sa il downloadezi sau sa il vezi online daca te descurci fara subtitrare.
Oricum ,merita!

Trimiteți un comentariu