Rom autentic americanesc

O alta mizerie ce se intampla unui brand romanesc. De ce dracului trebuie sa  americanizam totul? Ok, am inteles cu muzica, cu limba... insa "inlocuim" steagul romanesc cu cel american??? WTF? Ciocolatica asta mica era ROM- autentic, avea un ceva numai al ei. Eticheta aia simpla, banala, cu tricolorul si scrisul mare, simplist si forma ciocolatei faceau parte din brand-ul unui produs ce a reusit sa supravietuiasca si sa le tina piept ciocolaticilor (?) in forma de ursulet, in forma de iepuras, cu etichete colorate si impopotonate ea fiind o banalitate de ciocolata cu ceva crema de rom...
Ei si acum astia au reusit sa-l strice si pe asta.
Imi vin acum in minte 2 branduri puternice: Dacia si Arctic. Daca Dacia a fost cumparata de francezi, uite ca aia nu i-au schimbat numele, nu au inceput sa faca Renault-uri, ci culmea: tot daciutze; la fel si la Arctic, cumparat de turcaleti, intr-un fel de infratire cu Beko. Nici acolo aia nu au schimbat numele, nu au schimbat gama de produse; ba chiar stiu ca frigiderele Arctic sunt la fel ca cele de la turci, numai ca la noi... ghici ce: ii pun dracului scrisul ala cu logo-ul specific si astfel se simte romanul mandru ca are frigider Arctic, nenica, romanesc! Pe acelasi sistem Arcticul "face" acum si televizoare, si hote, si masini de spalat, si aragazuri pe care pune brandul Arctic si romanul e multumit.
Ce fac astia cu ROM? Care nu stiu cum dracului a tinut piept pana acum celebrelor si coloratelor Kinder, Papi, Lion, Snickers, Mars, Twix. Au mai experimentat si cu ROM cel dublu, si camapnii pe tv cu "partidul te vrea..." Senzatii tari inca din 1964
 Si acum l-au americanizat!!!! Si au un spot cu un american, ce vorbeste in engleza si e subtitrat in romana si ne spune ca  ala al lui americanizatu' nu e la fel cu ala cu steagul nostru: e mai bun! De ce e mai bun? Pai pentru ca steagul romanesc a fost inlocuit cu cel american cica pentru mine ("tine") si acum poti sa-l mananci oriunde in lume si sa fii mandru! Ete na! pai pana acum nu puteam sa-l mananc oriunde in lume si sa fiu mandru cu steagul romanesc? De parca pana acum infulecam Rom cu vreo rusine ca se vedea steagul Romaniei si acum am scapat, pot sa-l mananc linistit.
Un exemplu extrem de clar de asa nu! 
The taste of coolness my ass!

8 pareri:

WaLy spunea...

Dupa cum am spus si eu , toti bloggeri au scris despre acest subiect si nici unul nu e de acord.

Silvy spunea...

Am vazut recent un print prin Bucuresti si am fost complet dezamagita. ROM a avut campanii extraordinar de simpatice pana acum, nu inteleg de ce a trebuit sa aleaga linia asta. S-a dus visul cu americanii demult tare.

ZuZu spunea...

Ce prostie, eu una prima oara vad la tine acest subiect...poate considera ca vor avea mai multe vanzari..sau cine stie :))

Smiley_tgv spunea...

@Silvy: si eu tin bine minte cateva campanii ROM foarte reusite. The american dream is so 90's...
@ ZuZu:
nu stiu daca pariaza neaparat pe vanzari, cat pe BUZZ-ul produs.

Neko spunea...

si eu am scris un articol pe tema asta, pentru ca situatia e mai mult decat intriganta. dar ca sa te corectez putin, cum fac tot timpul:P Dacia tot a fost rebranduita de Renault...si se cheama Sandero, by Renault, etc. In plus, stii ca au schimbat si logo, de la cel albastru la cel asemanator unui capac de bere. oricum, macar nu era steagul Frantei:))

Emil spunea...

Tu nu ţi-ai dat seama că este vorba de o campanie de publicitate?
Toată lumea vorbeşte acum de ciocolată ROM (spre exemplu chiar tu), iau reacţii, constientizează importanţa steagului românesc pe acea ciocolată. Vor reveni acolo culorile tricolore. Între timp ROM se va vinde bine în eticheta cu steag american iar ulterior vaşnicul steag autohton va fi la loc de cinste pe post de ambalaj.
Baftă bloggerul târgoviştean. Eu sunt la vreo 30 de km distanţă - Găeşti. Mai cunoşti un alt blogger din zonă?

Smiley_tgv spunea...

@Emil
Mi-am dat seama (ca multii altii) cand deja isi atinsese scopul.
Multumesc. Bloggeri targovisteni mai gasesti pe etargoviste.ro (in josul acestei pagini). Si Ioana Radu (din blogroll)e din Pucioasa.

Alin spunea...

Buna informatia despre etargoviste.ro si bloggerii targovisteni.M am inscris si eu.Si legat de Noul Rom nu mi a placut deloc publicitatea negativa sau ce dracu au incercat ei sa faca.

Trimiteți un comentariu