Poate ma repet: nu toata lumea! (partea a 2a)

Faza mai crunta e ca vad asemenea cazuri si in apropierea mea, la scoala. Am in clasa o asemenea famile cu 13 copii. E drept ca la astai unii sunt m ai maricei si au deja propriile familii, in sa in acelasi spatiu stau:2-3 camere... Si nu pot deloc sa-i inteleg pe acei parinti. Sunt la mine in clasa 2 (baiat si fetita); atat de cretini sunt acesti parinti ca ai lor copii nu vin la scoala fara 2 lei fiecare (4 lei pe zi). Le-am spus de cateva ori ca mai sunt in clasa si alti copii care n-au nici macar acei 2 lei si vin totusi la scoala cu sendwich de acasa si nu face nimeni mistouri de ei. Ei astia doi nu se deplaseaza fara cota zilnica. Si cand vin isi iau niste prostii de mancare de la magazin, scumpe si proaste. Dar nu inteleg ce in capul acelor parinti. tu, ca parinte adult vezi ca astia iti toaca 4 lei pe zi, nu-ti trece prin capul ala sec sa faci ceva? Pai eu  daca as fi fost in locul lor de aia 4 lei pe zi luam un salam/parizer ceva mai ieftin si cateva painici/chifle si-mi ajungeau aia 4 lei pentru 2-3 zile si tot era ceva. Insa nu, astia se complac asa... si-si pun pe repeat aceeasi placa: nu avem bani, traim greu si toata poezia. Traiti greu pe dracu'! Eu, ca adult si cu serviciu am zile in care nu cheltuiesc un leut (exceptand benzina pe care o consum). Si astfel cum dracului sa-mi mai fie mila de asemenea specimene? Singurii care sufera (ca si in reportahul de mai sus) sunt copiii, ce nu au nici o vina ca parintii lor sunt imbecili. Si totusi cu lipsa asta de mila si cu scarba fata de prostia lor am strans la scoala ceva hainute de la colegi si de la celelalte clase si le-am dus acasa, apoi niste saci cu incaltaminte mai veche de la mine de acasa. Am avut grija sa nu se simta prost, le-am spus celorlalti (care nu stau nici ei pe roze) sa nu rada de ei, am facut tot posibilul sa nu se simta marginalizati. Stiti care e rezultatul? De la inceputul acestui an scolar si pana acum au strans vreo 55 absente. Si a trecut doar jumatate de septembrie si octombrie (din care 1 saptamana a fost vacanta). 
Mai am un caz cu  mai multe absente. Drumuri acasa la parinti, discutii tampite in care se plangeau ca nu le da primarul si ca nu le ajunge ajutorul social. Abia m-am stapanit sa nu o intreb daca nu cumva a facut copii cu primarul.... Asta in conditiile in care in zona se gasesc foarte multe slujbe ca zilieri. Si acelasi rezultat: dupa vizita vine la scoala 4-5 zile si apoi sta acasa 2 saptamani. Si abia ce prinde si el in alea 4-5 zile dupa o noua vizita si alte cateva zile de prezenta la scoala eu ce ar trebui sa fac? Uneori simt ca nu fac cum trebuie, ca trebui sa fac mai mult sa-l ajut pe el/ei insa nu pot sa-i tin pe ceilalti pe loc pentru alea cateva zile ale lui cu chef de scoala... Si uite asa trec lunile si se trezeste ca nu stie nimic dupa 2 ani de scoala, teoretic. D-aia am zis ca e o tampenie sa nu-l poti lasa repetent in clasa I si Darias nu s-a aratat prea ingaduitoare. Dupa clasa I in care el si alti vreo 4-5 au venit la frecventa redusa ce s-a intamplat cu ei? Cum i-am pedepsit eu? trecandu-i in clasa a 2a... Ca nu puteam sa-i pun sa repete anul... ca nu e voie. Si acum in clasa a 2a, dai si lupta iar cu aceleasi litere si aceleasi lucruri ca in clasa 1, ca asa a vrut domnul elev; asta bineinteles din timpul pretios al celorlalti ce sunt privati de atentia mea din pricina celor ramasi in urma. Si uite-asa se da peste cap planificarem, se ramane in urma si pana la urma trebuie sa le inghesuiesc cumva pe toate in timpul ramas.
Absentele puse in catalog rezolva fix nimic! la nu stiu cate trebuie sa instiitez parintele (drum la domnul parinte acasa) apoi la alt prag mustrare scrisa si tot asa cu hartogaraia si nimic nu se intampla. Deja le-am spus celor vizitati ca  am sa merg la primarie sa vorbesc cu reprezentantul de la asistenta sociala si sa ii sperie cumva cu ajutorul social, ca altfel astia nu se trezesc la realitate. Ii vad ca sunt unii ce chiar nu au bani, nu sunt absurd, nu am vrut fonduri peste fonduri, nu le-am dat lista de rechizite cu jumateta de carut de kaufland, insa sa-ti trimiti copilul la scoala cu un singur caiet in ghiozdan e nesimtire maxima.
Si ajung la aceeasi concluzie amara: unii isi merita saracia si se complac in ea.
 ps: nu ca ar conta, insa in caz ca va intrebati copiii din articol sunt rudari sau tigani.

3 pareri:

fata din vis spunea...

Eu am spus mereu ca oamenii saraci nu sunt saraci degeaba. Nu e vorba de nesansa. Da, nenorocul te poate face sa ai viata grea. Dar daca muncesti si ai hotarare, sa iti depasesti problemele, poti. Si inca ceva, foarte multe orgolii am vazut in special la cei saraci. Cu cat sunt mai saraci cu atat isi afiseaza lenea si neputinta cu "mai multa demnitate".

Anonim spunea...

AM citit ceva de autoritai?Cand a facut vre o autoritate ceva in tara asta ???!
Lasa i repetenti daca asa vrei si merita , oricum nu vor termina scoala , ori ca i lasi tu ori altcineva , tot aia e.Si sunt convinsa ca s tigani , tocmai de asta spuneam in comentariul anterior ca te scuipa n fata si daca zici ceva te si bat.Eu urasc tiganii cu toata fiinta , i as omora , dar nu se poate , oricum , in curand vor fi numai tigani peste tot , romanii vor fi insesizabili , deja s a mogenizat tara , nu mai stii care i unul care i altul .

Smiley_tgv spunea...

@fata din vis:
da, astia din clip isi merita soarta, insa adultii, nu copiii, asta e grav! e si nesansa pe undeva, insa daca vezi ca iti merge greu incepi sa te zbati si sa faci ceva sa iesi la liman, nu sa aduci pe lume copii (cheltuieli in plus)
@darias: eu am devenit imun la tigania lor, adica chiar nu-i marginalizez (sunt cativa in clasa foarte buni) pentru mine e chestie de a fi OM, ca si romanii sunt asa de tigani cateodata...

Trimiteți un comentariu