Razboiul sexelor... bring it on!

Oh, da, boys vs girls.
Un lucru ce ma enerveaza foarte mult e aceasta clasificare, aceasta disputa baieti impotriva fetelor (si invers). Lumea e plina de stereotipii, iar daca m-as apuca sa le enumar, acum pe moment mi-ar iesi cateva bune, gen:
- esti baiat(baietel) trebuie musai sa te joci cu masinile; ca fata- papusile;
- esti baiat trebuie sa ai obligatoriu imbracaminte de culoare albastra, verde; fata- roz, rosu;
- esti baiat, iti ajuti tatal la munci "barbatesti", esti fata- trebuie sa inveti de mica cum se spala rufele/vasele, cum se da cu matura/aspiratoru' si altele.
Asa incepem sa fim educati de mici, din frageda copilarie, insa nici in restul vietii nimic nu se schimba...
Ajungem direct la varsta... sa ii spunem post-adolescenta si incepi iar sa te dai cu capul de niste reguli prestabilite (de cine oare?):
Esti barbat, trebuie sa ai o meserie "barbateasca" (orice ar insemna asta pentru oricine).
Sa ma explic: nu ai voie sa faci meserii de femeie. De ce? Ca tu esti barbat!!! Asa, si? Daca sunt barbat trebuie sa merg pe niste trasee prestabilte? Multi ar raspunde ca da. Revenind, barbat fiind trebuie sa ai o meserie ce implica muschi, sudoare sau mai pe scurt munca "cu carca". Nu conteaza ca poate... nu stiu ai talent/iti place sa... pictezi. Nu! Trebuie sa muncesti fizic, pictatul e pentru fete. Si lista poate continua, ajungand chiar la meseria mea: sunt invatator, am mai zis. Ce trebuia sa fac? Imi place sa lucrez cu copiii. Trebuia sa ma fac... tractorist/strungar/sofer de macara/tractor pentru ca apoi sa ma simt prost facandu-mi meseria fara placere? Nu! Am ales sa fac ce imi place, am stiut ca multi se vor uita stramb catre mine cand le voi spune ce meserie am, insa mi-am asumat. Recunosc faptul ca multimea s-a mai educat si nu ma simt un ciudat in ochii ei. Oameni au invatat sa accepte, dar asta numai dupa ce li s-a demonstrat ca nu aveau dreptate.Creditul ar trebui sa mearga catre primii invataori care au ales sa faca asta si datorita muncii lor mentalitatea s-a schimbat. Asta s-a intamplat si cu bucatarii; cine ar fi crezut ca barbatii o sa le intreaca pe femei in bucatarie? (e bine stiut faptul ca cei mai renumiti bucatari sunt barbati); apoi cu asistentii (male nurse) iar considerata o meserie pentru fete exclusiv si lista poate o continua. La fel este si din punctul de vedere al femeii, care ar fi trebuit (dupa unii) sa gateasca, sa faca de mancare si sa ingrijeasca de copii si cam atat, in mare parte sa fie casnica, fara vreo meserie sau daca ar avea o meserie ar trbuie sa fiu una "lejera": frizerita, vanzatoare, farmacista si altele . Ei bine, nici femeile nu s-au multumit cu acel statut si au inceput sa aibe cariere adevarate, vedem tot mai des femei facand meserii considerate barbatesti, am vazut o femeie taximetrista, alta soferita pe tir, alta dand cu tarnacopul, alta om de afaceri de succes, apoi au patruns si in politica.
Chestia asta cu jobul mi se pare ca s-a cam inteles. Adica baiat fiind nu presupune ca stii tot despre o masina, de la a la z, la fel cum fata fiind nu inseamna ca esti o carte de bucate ambulanta, nu?
Ceea ce ma irita e faptul ca unii si unele inca mai folosesc asta ca pe o scuza pentru esecurile lor, sau refuzul lor de a face ceva. Adica daca esti un nene cat se poate de masculin refuzi sa gatesti ceva, ca deh, e chestie de femei si e cumva sub posibilitatile tale, e ceva josnic, deci. Sau ca femeie soferita sa ti se para normal sa nu ai habar ce e sub capota, masina sa fie doar o cutiuta pe roti, iar daca s-a stricat apelezi la un mascul, ca deh, esti femeie, nu stii chestiile alea.

Toate bune si frumoase, insa daca te lasi ghidat asa, si esti multumita cu statul asta, sa nu te aud spunand ca vrei egalitate intre sexe! Esti femeie, te dai sensibila, cu corazonul, cu alea-alea, te multumesti cu statutul de casnica atunci sa nu ai pretentia de egalitate intre sexe, cand tu incurajezi exact inversul.

In general fetele vor egalitate, ele se dau victime ale railor de masculi ce le subapreciaza. Newsflash: nu ai voie sa te dai victima atunci cand ti se cere sa faci o pana la masina si te dai batuta, ca deh, doar esti fata, in adn-ul tau scrie clar ca nu esti in stare sa schimbi o roata!

Insa biserica a ramas foarte neschimbata in ceea ce priveste egalitatea intre sexe. De ce nu pot femeile sa fie preot (nu preotese, sotie de preot), sa slujeasca in biserica?? Cine a stabilit si batut in cuie ca femeile nu pot fi "slujitoare ale Domnului?" De ce? Daca Iisus ar fi fost o femeie, o fiica a lui Dumnezeu ar fi fost exact pe dos? De ce femeile nu au voie in altar??? Stiu ca in alte religii le este permis acest lucru (am vazut femeie vicar), insa ortodocsii, cu dreapta lor credinta cu tot sunt misogini, sau sunt invatati sa fie.

Nu vreau ca dupa ce am scris mai sus sa dau drumul misoginului din mine, insa clipul asta chiar este amuzant. Cunosc femei care sunt soferite mai bune decat mine si in care am incredere total stand pe locul din dreapta sau in spate :P
1)


Asa, ca bonus, daca ma sucesc, eu pot fi, la o adica si educatoare, ca asa scrie pe diploma mea: invatator-educatoare :P

0 pareri:

Trimiteți un comentariu