Zimbrii de la rezervaţia Neagra - Bucşani (partea a 2a)

Datorita  gadgetului de la Feedjit acum vad mai clar cine si de unde vine pe blogul meu.  Histats nu mi-e prea clar momentan.... insa as vrea sa aflu cum vine lumea de pe google aici. Cautand ce? din ce am vazut eu pana acum pe Feedjit (ca pe histats nu stiu unde) multi vizitatori au venit cautand poze cu zimbrii de la Zimbraria Neagra; asa ca m-am hotarat sa revin cu ceva poze si cu o harta, astfel incat cine ajunge aici sa stie cam cum sa ajunga. 
Mergem impreuna la zimbri? Pe parcursul acestui articol va voi ghida catre una din cele cateva zimbrarii de la noi din tara, unde eu am fost de Paste.
Am ales traseul pe ruta Bucuresti - Targoviste. Cu plecare din Targoviste sunt urmatoarele localitati mai mari: Lazuri, Comisani, Racovita, apoi Baleni. La intrare in Racovita se face un drum spre stanga, care este semnalizat cu indicatoare catre Bucsani. Am marcat pe harta cu culoarea albastru. Apoi un scurt camp si intram in localitatea Habeni, coboram o panta scurta, apoi pe stanga se poate vedea scoala din localitate; continuam pe drumul asfaltat si ajungem la podul peste raul Ialomita (care are o groapa imensa la iesire, pe dreapta, deci atentie!); urmeaza un alt camp scurt, cu o padurice pe stanga si Ocolul silvic Bucsani. Intram in localitatea Bucsani si vedem un monument, in fata scolii, acordam prioritate si o luam spre drepta; imediat putem zari biserica din localitate (semnalizata cu rosu pe harta); apoi urmeaza un drum destul de lung prin localitate, insa macar e drept. La iesire din Bucsani se poate vedea pe stanga  un fost C.A.P. sau cam asa ceva. Apoi un drum cam "stricat", ce trebuie parcurs cu atentie sporita; se poate vedea la un moment dat o bisericuta mica (in constructie) pe dreapta, care este semn ca trebuie sa cascam ochii dupa un indicator (ce ar putea lipsi...). In orice caz, dupa bisericuta prima la stanga, intram in Ratoaia; trecem peste un podet, tot inainte.. inainte pana se ajunge in "centru". Acolo facem stanga.... putin de mers si apoi iar stanga. Si de aici incolo drum forestier :D Noi cand am fost am urcat cu masina pana la Zimbrarie, insa depinde de sezon.. dupa o ploaie serioasa nu cred ca mai e asa usor. Un drum forestier destul de bine intretinut, usor de parcurs, insa cu ceva emotii uneori. Si inainte, inainte pana se vede o cladire. Am ajuns ;)


Daca veniti dinspre Bucuresti spre Targoviste traseul este aproximativ acelasi cu precizarea ca dupa ce iesiti din localitatea Baleni trebuie sa faceti in Racovita dreapta. (Baleni si Racovita sunt aproape unite, iar unde nu sunt case, sunt gradini de legume si zarzavaturi).


Am ales sa scriu la persoana a IIa, plural, incercand sa fac pe ghidul. La o recitire a textului pare simplut si uneori ilar, insa cu siguranta veti ajunge unde trebuie, daca imi urmati sfatul :P

0 pareri:

Trimiteți un comentariu